bounce rate یا نرخ پرش چیست؛ بانس ریت خوب چه عددی است؟

اندازه پرش یکی از فاکتورهای مهمی هست که همیشه نشون از سلامت و کارکرد مطلوب یه سایت داره، و لازمه هر مدیر سایتی درباره اون خوب بدونه. در این نوشته درباره اندازه پرش و دلایل بالا و پایین بودن اون میگیم.

اندازه پرش رو میشه یکی از مهم ترین و البته درک نشده ترین ملاکا در سیستم رتبه بندی گوگل دونست. این که یه سایت باید حدودا چقدر پرشی داشته باشه، سوالیه که این روزا مدیران بسیاری به دنبال پاسخی مناسب واسه اون هستن. ما تلاش داریم در این مقاله پاسخی مناسب به این سوال داده و راهکارهایی رو واسه اصلاح اندازه پرش ارائه بدیم.

موضوعات مورد بررسی در این نوشته عبارت ان از:

  • تعریف اندازه پرش
  • چیجوری در Google Analytics اندازه پرش رو بررسی کنیم؟
  • اندازه پرش شما باید چه مقدار باشه؟
  • به چه دلیل اندازه پرش شما اینقدر بالا هستش؟
  • بالا بودن اندازه پرش همیشه بده؟
  • تجارت الکترونیکی و اندازه پرش
  • چیجوری میشه اندازه پرش رو کم کرد؟
  • اندازه پرش معنیش چیه؟

تعریف گوگل از اندازه پرش بدین شرحه: “درصد وقتی که طی یه بازدید تو یه صفحه سپری می شه” . این تعریف کمی مبهمه. اگه بخوایم دقیقتر تعرف کنیم، اندازه پرش درصد بازدیدهایی که طی اون کاربر بدون تعامل با صفحه، پس از ورود، بدون این دست اون دست کردن از اون خارج می شه.

یعنی،”پرش” به معنی خروج بازدیدکنندگان از سایت شماس، بدون اینکه روی دیگه صفحات کلیک کنن. از این رو، اندازه پرش، درصد افرادیه که این کار رو انجام میدن.

بیشتر بدونین: بک لینک چیه؟ چیجوری بک لینک بگیریم که جریمه نشیم؟

بک لینک

چیجوری میشه در Google Analytics اندازه پرش رو بررسی کرد؟

شما می تونین با مراجعه به بخش Audience > Overview اندازه پرش سایت تون رو ببینین.

این اندازه پرش کلی سایت شماس. اما سایت شما در واقع چندین اندازه پرش داره. اندازه پرش هر کدوم از صفحات کارکرد بازدید کنندگانی که وارد اون صفحه شدن و از اونجا “پریده ان” رو نشون میده. علاوه بر این، اندازه پرش هر دستگاه درصد آدمایی که از موبایل، تبلت یا کامپیوتر استفاده کرده و از صفحه پریده ان رو نشون میده. در ادامه به هر کدوم از این اندازه های پرش نگاهی داریمُ اما الان میخوایم در مورد اندازه پرش کلی صحبت کنیم.

موبایل

عوامل کلیدی موثر بر اندازه پرش یه سایت

اندازه پرش سایت شما به چندین عامل بستگی داره که این عاملای کلیدی شامل موارد زیر هستن:

– نوع ترافیکی که جلب می کنین

بازدیدکنندگان سایت شما اختصاصا به دنبال شرکت شمان یا اینکه صرفه به دنبال اطلاعاتند؟ آدمایی که با سایت شما آشنا هستن، نسبت به اون دسته آدمایی که فقط میخوان کسب اطلاعات کنن، کمتر پرش دارن. اگه شما یه فروشگاه آنلاین دارین، مردم قصد خرید کردن از شما رو دارن یا اینکه فقط به دنبال تحقیق واسه خریدای آینده شون هستن؟

– اصل ترافیک سایت شما

بازدیدکنندگانی که از راه یافته های جستجوی گوگل به سایت شما هدایت می شن، نسبت به بازدیدکنندهایی که مثلا از “فیسبوک” اومده ان اندازه پرش بسیار کمتری دارن.

– صفحاتی که بازدیدکنندگان شما وارد اون می شن

مثلا، صفحات نا در رابطه وبلاگ نسبت به صفحات اجناس یا خدمات اندازه پرش بالاتری دارن. اگه افراد مستقیما به صفحه اصلی شما وارد شن شاید نباید فورا پرش داشته باشن. اما اگه اونا وارد صفحه ای قدیمی از وبلاگ شن که ربطی به صفحات دیگه سایت شما نداره، شک نداشته باشین اندازه پرش بالایی هست.

– طراحی و چیدمان سایت شما

سایتایی که چرخیدن در اونا سخت و گمراه کننده س یا اینکه ظاهری بی ارزش دارن، نسبت به سایتای جدید که کار با اونا آسونه و با موبایل موافق هستن، اندازه پرش بالاتری دارن. سایت شما اون چیزیه که مردم به دنبالش هستن؟ اگه اینطور نیس شک نداشته باشین مردم سایت شما رو ترک می کنن.

– شفافیت پیغامی که انتقال می دین

مردم مشغله دارن و اگه نتونن خیلی سریع چیزی که میخوان رو پیدا کنن تلاش بیشتری واسه پیدا کردن اون نمی کنن و سایت شما رو ترک می کنن. این موضوع یکی از دلایل مهم اندازه پرش بالا هستش که بیشتر وقتا دست کم گرفته می شه.

– سرعت و کاربرد سایت

سایتایی که سرعت لودینگ پایینی دارن اندازه پرش بالا و اندازه تبدیل پایینی دارن.

اندازه پرش سایت من باید چه مقدار باشه؟

قانون کلی بدین صورته که باید اندازه پرش زیر ۴۰% داشته باشین. معمولا بین ۴۰% تا ۵۵% هم خوبه، اما اندازه پرش بالاتر از ۵۵-۶۵% یعنی شدیدا نیاز به بهینه سازی دارین. اگه اندازه پرش شما بالاتر از ۹۰% یا کمتر از ۲۰% است، شاید مشکلی در نظارت یا کدنویسی شما هست.
مشکلی
این یه قانون کلی و جامعه و ممکنه شرایطی وجود داشته باشه که حتی داشتن اندازه پرشای بالاتر از این موارد هم به طور کامل منطقی به نظر برسه.

به چه دلیل اندازه پرش سایت من خیلی بالاست؟

اولین دلیل واسه اندازه پرش بالا: ترافیک پولی یا ترافیک هدایت شده از شبکه های اجتماعی

اگه درصد بالایی از ترافیک شما از شبکه های اجتماعی یا تبلیغات پولی بدست بیاد، ممکنه بر میانگین اندازه پرش سایت شما اثر داشته باشه، چون معمولا این بازدیدکنندگان اندازه پرش بالایی دارن. در مثالی که می خوام بزنم می تونین ببینین که اندازه پرشای حاصل از جستجوی پولی (ردیف ۴،  ۸۸%) و شبکه های اجتماعی (ردیف ۵،  ۷۰٫۹۸%) بسیار بالاتر از جستجوی معمولی (۴۴٫۷۹ ٪) ، ترافیک مستقیم (۳۹٫۷۶%) و ترافیک ارجاعی (۳۷٫۸۳%) هستن.

بالاتر بودن اندازه پرش ترافیک حاصل از جستجوی پولی نسبت به جستجوی معمولی به طور کامل طبیعیه، اما در این مثال اندازه پرش اون دقیقا دو برابر اندازه پرش جستجوی طبیعی هستش. چند احتمال واسه این موضوع هست، احتمال اول اون هستش که این تبلیغات ترافیک نابه جایی رو جلب می کنه، مثلا به خاطر این که، تبلیغ دلخواه شامل جملاتیه که با این کار و کاسبی، رابطه چندانی ندارن. دومین احتمالی که می شه واسه این موضوع در نظر گرفت، اینه که صفحه اصلی این سایت، در تبدیل ترافیک حاصل از تبلیغات به مشتری، خوب عمل نمی کنه.

در مثالی که می خوام بزنم سایتی رو می ببینن که اندازه پرش میانگین ۷۵٫۳۳% داره. در نگاه اول، این رقم فاجعه بار به نظر می رسه. اگه نگاهی به جزئیات اصل ترافیک سایت بندازین، متوجه میشین که مقدار خیلی از ترافیک این سایت از شبکه های اجتماعی حاصل می شه و اندازه پرش میانگین اونم به خاطر همین بالاست. در واقع، اگه اندازه پرش حاصل از ورودیای شبکه های اجتماعی رو عامل بگیریم، اندازه پرش حاصل از زیرو رو کردن و گشتن های معمولی ۳۸% است. که فقط کمی بیشتر از اندازه مطلوب (۳۰-۳۴ ٪) است که این رقم اصلا فاجعه بار نیس.

کارایی که این سایت می تونه در این مورد بکنه، شامل موارد زیر هستش:

بفهمه که چیجوری می تونه این ترافیک حاصل از شبکه های اجتماعی رو به مدت طولانی تری حفظ کنه (امکان داره که مشکلات ریسپانسیو بودن سایت در موبایل دلیل این مشکل باشه).

مشکلات

تلاش کنه ترافیکای طبیعی بیشتری جذب کنه چون این نوع ترافیک الان کمه، اما بیشترین اندازه بازدیدکنندگان واقعی و تبدیل به مشتری رو داراس.

دومین دلیل واسه اندازه پرش بالا: مطالب وبلاگ جلب کننده ترافیک

همونطور که می دونین، نوشتن مطالب جذاب واسه وبلاگتان می تونه ترافیک زیادی جذب کنه. اما این ترافیک بیشتر وقتا واسه اون نوع افراده که فقط به دنبال اطلاعات هستن و اهداف تجاری بالایی ندارن. از این رو ترافیکی که واسه مطالب وبلاگ جلب می شه نسبت به ترافیکی که به صفحه اصلی سایت شما میاد اندازه پرش بالاتری داره.

در ادامه، مثالی از یه سایت حسابداری رو مشاهده می کنین که بخش وبلاگی بسیار خوبی داره. این صفحه اندازه پرش مربوط به صفحات سایت (نوارای سفید) رو در مقایسه با مطالب وبلاگی اون (نوارهای قرمز) نشون میده. می تونین ببینین که چیجوری اندازه پرش صفحات وبلاگ (۹۳%) نسبت به صفحات اصلی سایت بیشتره. ممکنه تصور کنین که این به این معناست که کیفیت مطالب وبلاگ به اندازه کافی بالا نیس، اما اگه به بخش “زمان متوسط گذشته در صفحه” توجه کنین متوجه میشین که به صورت میانگین مردم تقریبا شش دقیقه زمان واسه خوندن مطالب، در وبلاگ می گذرونن که نشون دهنده کیفیت مناسب مطالب اون هستش.

این سایت فقط به یه کلید دعوت به عمل (Call to Action) جذاب در مطالب وبلاگی اش نیاز داره.

سوالی که اینجا مطرح می شه اینه که چیکار باید کرد تا بشه ترافیک وبلاگا رو به مدت زمان بیشتری در سایت نگه داشت؟

یه راه واسه انجام این کار، به کار گیری لینکای داخلی در رابطه، به دیگر مطالب وبلاگه تا خواننده بتونه ورود عمیق تری به مطالبی که به اونا علاقه داره داشته باشه. یه راه دیگه واسه نگه داشتن این بازدیدکنندگان به کار گیری دعوت به عمل (Call to Action) در انتهای تموم مطالب وبلاگه که واسه خوننا هم خیلی مهم باشه. یادتون باشه که بازدیدکنندگان وبلاگ معمولا اهداف تجاری کمی دارن (یعنی در فاز تحقیق هستن و هنوز قصد خرید ندارن)، از این رو معرفی اجناس و خدماتی که ارائه می دین همیشه کار درستی نیس. عوضش، ارائه یه کورس کوتاه مدت که مطالب وبلاگ رو بیشتر تعریف می کنه و نیازمند ایمیل و نام اونا هم هست می تونه تصمیم مناسب تری باشه. یه خبرنامه ایمیلی دارین که اونا بتونن عضوی از اون شن؟ دوره مشاوره رایگانی دارین که به اونا پیشنهاد بدین؟

سومین دلیل واسه اندازه پرش بالا: ترافیک موبایلی بالا

بازدید کنندگان موبایلی اندازه پرش بالاتری دارن، از این رو اگه سایت شما بازدید کنندگان موبایلی زیادی داره باید انتظار اندازه پرش میانگین بالاتری هم داشته باشین.

به این موضوع دقت لازم رو به عمل بیارین که این سایت تقریبا ۶۵% از ترافیکش رو از موبایل و تبلت دریافت می کنه. هم اینکه مشاهده می کنین که چیجوری ترافیک موبایلی ۵۳% اندازه پرش داره و همین باعث شده که اندازه پرش میانگین این سایت به ۴۴% برسه. البته این اندازه پرش موبایلی اون قدر هم بد نیس، مخصوصا که مقدار بالایی از ترافیک این سایت از شبکه های اجتماعی دریافت می شه. از این رو، با وجود اون که مدیر این سایت باید به دنبال نگه داشتن طولانی تر ترافیکای موبایلی باشه، اما حقیقت امر اون هستش که الان هم کارکرد بسیار خوبی داره. اندازه پرش ۳۰% واسه این سایت بسیار خوب بوده و نشون میده که سایت کاربرپسنده.

با افزایش کاربران موبایلی که از دستگاه های موبایل واسه جستجوهای خود استفاده می کنن، گوگل هم مدتیه که از این اطلاعات واسه شاخص بندی سایتا استفاده می کنه. این بدین معناست که ریسپانسیوسازی سایت تون واسه دستگاه های موبایل بیشتر از قبل مهمه. با ارائه بهترین تجربه موبایلی واسه کاربران می تونین اندازه پرش سایت تون رو در دستگاه های موبایل کم کنین.

دلایل بالا یا پایین بودن غیر واقعی اندازه پرش

اگه اندازه پرش سایت شما به هر کدوم از دلایلی که در فوق اشاره کردیم بالا هستش، پس به خوندن ادامه مطلب بپردازید تا بفهمین چیجوری می تونین اونو کم کنین و ترافیک بیشتری رو بدست آورد. در این قسمت از مطلب، ما می خوایم به طور کوتاه، دلایل نا سالمی که به صورت غیرواقعی اندازه پرش رو بالا یا پایین می برن مورد بررسی بذاریم.

اولین دلیل: برگشت یا روباتای اسپم

روباتا بیشتر وقتا وارد سایت شما می شن. بعضی از این روباتا خوب و بی آزارند (مثلا روبات گوگل وارد سایت شما می شه و مطالب رو مطالعه کرده و به سایت شما نمره میده)، اما یه سریای دیگه آزاردهنده و بد هستن (مانند روباتایی که به دنبال سرقت مطالب و قرار دادن اونا روی سایتای اسپمی هستن). بعضی وقتا این روباتا از راه Google Analytics شناسایی و وارد حساب آماری شده و شدیدا باعث تغییر اعداد و ارقام آماری شما می شن چون ترافیک روباتا بعضی وقتا اندازه پرش ۰% یا ۱۰۰% داره.

در مثالی که می خوام بزنم مشاهده می فرمایید که اندازه پرش میانگین واسه یه سایت تجاری برابر با ۲۷% است. اعداد و ارقام مربوط به ترافیک ارجاعی که ۶۴% است کمی بالا به نظر میاد. ترافیک ارجاعی بازدید کنندگانی رو شامل می شه که با کلیک کردن روی یه لینک، از سایتی دیگه وارد سایت شما شدن.

اگه روی ترافیک ارجاعی کلیک کنیم و نگاهی دقیق تر به اون داشته باشیم متوجه میشیم که مقدار خیلی از این ترافیک ارجاعی از دو روبات حاصل شده. همونطور که می ببینن، اندازه پرش این ترافیک بسیار بالاست و دلیل اونم اینه که بازدیدکنندگان اون واقعی نیستن. این باعث تغییر و انحراف اندازه پرش میانگین ترافیک ارجاعی شده و به همین روش هم اندازه پرش میانگین کل سایت رو هم دچار انحراف کرده.

دومین دلیل: تنظیمات نادرست

تنظیمات نادرست در Analytics می تونه خوشیای موقتی رو واسه صاحبان سایت به همراه داشته باشه، شک نداشته باشین هرکسی ببینه که اندازه پرش وبسایتش صفر درصده، بسیار خوشحال می شه. اما این افراد درست وقتی که در بالاترین درجه خوشحالی هستن، شاید متوجه می شن که تنظیمات اونا خوب انجام نشده و مشکلی جدی در مورد سایت شون هست.

در ادامه مثالی از یه سایت آوردیم که حتما یافته های نادرست داشته. می تونین ببینین که چیجوری اندازه پرش این سایت همیشه یا ۱۰۰% است یا ۰%.

از دلایل متداولی که منتهی به نمایش اینجور یافته های عجیبی می شه، میشه از داشتن چندین نمونه از Analytics نصب شده تو یه صفحه، تداخل کدا و یا  قرار دادن کد ردیابی در مکانی اشتباه نام برد.

اگردر Analytics اعداد و ارقام عجیب مشاهده کردین، خیلی سریع افزونه Google Tag Assistant رو واسه کروم دریافت کرده و مشکل رو پیدا کنین.

بیشتر بدونین: تست A/B چیه و چیجوری میشه واسه افزایش فروش ازش استفاده کرد؟

چیجوری اندازه پرش وبسایتمان رو بهینه کنیم؟

حالا که میدونیم که باید چقدر پرشی داشته باشیم و عادی ترین دلایل بالا بودن اندازه پرش رو فهمیدیم، بد نیس نگاهی داشته باشیم به راه هایی که میشه به کمک اونا اندازه پرش رو کاهش داده و تعامل مشتریان با سایت رو افزایش بدیم.

هرچه بازدیدکنندگان آسون تر بتونن سایت شما رو پیدا کنن، کمتر تمایل به پرش از سایت شما دارن. بهبود تجربه کاربری سایت رو باید یه روند بی انتها در نظر بگیرین و به خاطر اون، همیشه درگیر آزمون، نظارت و صحبت کردن با مشتریا باشین. اما فقط جهت داشتن چیزی که میشه به سرعت ازش استفاده کرد، بد نیس که چند ترفند رو واسه کم شدن اندازه پرش مرور کنیم:

اولین کاهنده اندازه پرش: ناوبری روشن

ناوبری روشن باعث می شه که افراد خیلی راحت و با سرعت بتونن به جایی که میخوان برن. ببینین که Bathstore.com چیجوری به خریدارانش چندین راه واسه کوتاه کردن راه خریدشون در انتخاب محصول ارائه می کنه. منوای اونا به صورتیه که انگار یه فروشنده از مشتریان می پرسد که چه نوع وسیله حمامی نیاز دارین؟ هیچ نوع؟ می خواین بدونین چه طرح حمامی دارین؟ خیر؟ می خواین تموم شکلای جور واجور طرحایی که واسه حموم داریم رو ببینین؟ خیر؟ می خواین راهنمای خریداران رو واسه انتخاب حموم مورد نظر ببینین؟ با انتخاب هر گزینه، این راهنماای ناوبری در سایت به مشتری هایی گمراه و سردرگم کمک می کنن که بتونن بدون زحمت و راحت تر خرید کنن.

به طور کامل برعکس این قضیه رو در سایت Alfred Sung تماشاگر هستیم. اسکرین شات زیر از سایت خرید عینک گرفته شده.  این کل صفحه این وبسایته و هیچ بخش بندی ای مثل منو و یا دست کم چندین نوشته در اون وجود نداره. واسه پیدا کردن منو خریداران باید به بخش پایین سمت چپ صفحه اسکرول کنین. البته خود منو هم به صفحاتی نامربوط تر وصل می شه. این یه مثال روشن از وبسایتیه که در اون “طراحی حرف اول رو می زنه و بازاریابی هیچ” و در نتیجه اندازه پرش بسیار خیلی بالایی هم داره.

دومین کاهنده اندازه پرش: به کار گیری صفحه اصلی واسه صحنه سازی و انتقال مشتریا

صفحه اصلی سایت رو به عنوان مسئول لابی یه هتل تصور کنین. وظیفه مسئول لابی به توضیح زیره:

پیدا کردن رزروا و اینکه به شما حس راحتی بده. (این جا جاییست که دوست دارم باشم)
به شما بگه که باید کجا برید و اینکه که اتاقتون کجاس، کافه کجاس و رستوران کجاس (این جا جاییست که باید به اون جا بروم)
صفحه اصلی سایت شما مانند همین لابی عمل می کنه. باید به مردم بگه که واسه چه اینجا هستن و باید کجا برن. باید مانند یه سرتیتر روشن باشه. کار شما رو توضیح بده و بگه که این کار رو واسه چه کسائی انجام می دین. اینکه صفحه اصلی شما چیجوری می تونه به طور موثر این پیغام رو به گوش همه برسونه هیچ ربطی به چگونگی طراحی یا هزینه ای که واسه اون شده نداره. سایتای تجارت الکترونیک باید از دسته بندیا در صفحه اصلی واسه هدایت مشتریا به دسته ای که نیاز دارن، استفاده کنن.

سومین کاهنده اندازه پرش: قرار دادن کلیدای دعوت به عمل در همه صفحات

یادتون باشه که همه بازدیدکنندگان وارد صفحه اصلی سایت شما نمی شن و بعضی وقتا از راه صفحات جانبی دیگه وارد سایت شما می شن. ببینین که چیجوری تموم صفحات سایت Davis Associates طوری طراحی شده که جمله مشاوره رایگان و کلید دعوت به عمل “رابطه با ما” در اون قرار داره. این کار باعث کوتاه شدن زمان و رفع زحمت از دوش مشتری می شه و اندازه پرش شما رو هم بهتر کنه.

چهارمین کاهنده اندازه پرش: سرعت سایت تون رو زیاد کنین

طبق آمار Kissmetrics، ۴۷%  از افراد توقع دارن که یه صفحه وب در عرض ۲ ثانیه لود شه و ۴۰% از افراد صفحه ای که بیشتر از ۳ ثانیه زمان واسه لود شدن نیاز داره رو ترک می کنن. این تحقیق که SOASTA انجام داد مشخص کرد که تنها یه ثانیه زمان بیشتر واسه لود شدن صفحات، می تونه اندازه پرش رو تا ۵۶% زیاد کنه.

از این رو بهتره با Shortpixel، حجم تصاویر رو کم کنین و اسکریپتای جاوا و CSS هاتون رو هم کوتاه و فشرده کنین و مطمئن شید که سرور هاتون سالم و سریع هستن.

پنجمین کاهنده اندازه پرش: پاپ آپای مناسب و چتا می تونن اندازه پرش رو کم کنن

یه راه درست و یه راه غلط واسه به کار گیری پاپ آپا در سایت هست. در تصویر زیر مثالی از استفاده غلط رو براتون آوردیم:

این پاپ آپ خیلی ساده س! و هیچ مزیتی نداره و اینکه لیست ایمیل رو “لیست ایمیل تبلیغاتی” بنامید، مانند اینه که اسمش رو “لیست ایمیل آشغالی” گذاشته باشین!

راه درست به کار گیری پاپ آپا اینه که اونا رو درست وقتی که فرد می خواد سایت رو ترک کنه نمایان کنین. درست وقتی که اونا موس رو به سمت بستن پنجره می برن، یه پاپ آپ به موقع می تونه یه شانس دوباره باشه و زمان گذشته در صفحه رو زیاد کنه و اونا رو به مدت زمان بیشتری نگه داره. در زیر مثالی از یه پاپ آپ درست رو براتون آوردیم:

یه پاپ آپ هنگام خروج که به مشتریا پیشنهاد تخفیف میده تا واسه موندن در سایت تشویق شن، درست مانند مغازه داری که به مشتری هایی احتمالی که پس از چانه زدن قصد ترک مغازه رو دارن تخفیف بیشتری میده تا بمونن و خرید کنن. پاپ آپای هنگام خروج هم می تونن تخفیف بیشتر، هدیه های مجانی در صورت خرید، تحویل رایگان و یا هر چیز رایگانی که می تونه معامله رو شیرین تر کنه رو شامل شن.

اگه این نوع پاپ آپ با اهداف و موضع فروشگاه شما موافق نیس و یا اینکه کار شما تجارت آنلاین نیس می تونین در پاپ آپ هاتون چیزی به غیر از تخفیف ارائه کنین. می تونین کلید عضویت در شبکه اجتماعی تون رو در اون جا بذارین و آدمایی که سایت تون رو ترک می کنن به دنبال کردن شما در فیسبوک تشویق کنین، یا اینکه اونا رو به دانلود راهنمایی آموزنده در مورد بازارتان دعوت کنین و یا اینکه می تونین لینکی به یکی از مطالب به درد بخور در وبلاگتان بدین و یا اونا رو به یه کارگاه آموزشی آنلاین یه هفته ای دعوت کنین و مشکلی که اونا واسه حل اون به سایت شما اومده ان رو در اون کارگاه براشون حل کنین.

با رعایت موارد فوق می تونی اندازه پرش سایت خود رو تا حد قابل قبولی کم کنین. با این وجود، اندازه پرش هم مانند بقیه موضوعات دنیای دیجیتال مارکتینگ بسیار گسترده س و عوامل بسیاری ممکنه باعث افزایش اندازه پرش شن و راه های بسیاری هم واسه کم شدن اندازه پرش هست. اگه شمام در این مورد تجربه یا نظر خاصی دارین، می تونین اونو با ما در میان بذارین.

دیجیتال

مشاهده نسخه pdf مقاله: bounce rate یا اندازه پرش چیه؛ بانس ریت خوب چه عددیه؟

ادمین

Next Post

چگونه سئو سایت های رقیب را آنالیز نماییم؟

ش مارس 14 , 2020
یکی از مهم ترین فعالیتای بهینه سازی و سئو در هر وب سایتی، تحلیل و بررسی سئو سایت رقیبانه. این روند، باید اهداف سئوی شما رو تعیین کرده و به شما در تدوین روش هدف دارای کلیِ سئوی سایت تون کمک کنه. بسته به نوع، بخش و چشم انداز کار […]