پایان نامه ارشد با موضوع موتورهای جستجو

کامپیوتر باشد ولی در موبایل، دستگاه موبایل همواره،‌ همراه اوست. از طرفی اطلاع از محل قرار گیری فیزیکی یک مشتری در یک زمان معین کلید طلایی ارائه خدمات مرتبط است. از این چنین خدماتی تحت عنوان خدمات مکان محور یاد می شود در مورد خدمات مکان محور در قسمت های آتی بیشتر توضیح داده خواهد شد (Turban et al,2006).
حضور در همه جا: از طریق دستگاه های موبایل، نهادهای تجاری می توانند در هر زمان و هر جایی که مشتری هست، به او دست یابند. همچنین کاربران نیز می توانند در هر زمان و هر مکان، اطلاعات مورد علاقه خود را از طریق اینترنت، اخذ نمایند. حضور در همه جا به معنی دسترسی در هر زمان و هر مکان است، یک دستگاه موبایل می توانند به هنگام نیاز بدون توجه به مکان کاربر مورد استفاده قرار گیرند. حضور در همه جا، دسترسی به اطلاعات در شرایط لحظه ای که در دنیای کسب و کار امروزی و بازار مصرف کنندگان از اهمیت بالایی برخوردار است را راحت تر می نماید(Turban et al,2006).
محدودیت ها یا نقاط ضعف تبلیغاتی موبایلی
محدودیت ها یا نقاط ضعف موبایل به طور خلاصه عبارتند از: صفحه نمایش کوچک، صفحه کلید عملیاتی کوچک، قدرت محاسبه ای کمتر، محدودیت زمانی باتری، پیچیدگی مکانیسم وارد کردن متن، ریسک خطا در انتقال، پایین بودن وضوح برخی موبایل ها، محدودیت جغرافیایی، کمبود پرتوکل های استاندارد سرعت انتقال پایین تر،‌محدودیت های نویگیشن، فرمت های متفاوت دستگاه های موبایل، سرعت دانلود پایین.

 
 
تبلیغات موبایلی مبتنی بر اجازه
تبلیغاتی مبتنی بر اجازه از تبلیغات آزار دهنده سنتی متفاوت می باشد. چرا که پیام های در مورد کالا، خدمات، یا محتویات مشخص صرفا به افرادی ارسال می گردد، که صراحتا تمایل خویش را به دریافت آن پیام ها اظهار نموده اند. با تکیه بر اجازه مخاطبین، تبلیغات مبتنی بر اجازه بر کاهش رنجش، تمرکز و تلاش دارد (Tsang et al,2004). تبلیغات مبتنی بر اجازه، یک توافق بین تبلیغ کننده و گیرنده است که گیرنده تصمیم می گیرد که کی و چه مقدار اطلاعات دریافت نماید.
یک ثبت نام ساده و عضویت باعث می شود که پیام ها به مخاطبان که علاقه مند هستند ارسال شود. همچنین اخذ اجازه از مشتری منجر به نرخ بالاتر پاسخ خواهد شد و از اینکه فعالیت های بازاریابی موبایلی، پیام هایی ناخواسته تلقی گردند، جلوگیری می کند.
تبلیغات از طریق پست الکترونیکی
امروزه در اکثر کشورها عموم مکاتبات تجاری توسط پست الکترونیک انجام میشود و شرکتها قادرند علاوه بر مکاتبات ساده ، فایلهای مورد نیاز خود را از طریق آن ارسال نمایند و یا هر تبلیغی جهت معرفی کالاها و خدمات خود را از طریق پست الکترونیک ارسال نمایند. به هر حال بکارگیری پست الکترونیک برای تبلیغات الکترونیک در سالهای اخیر و با افزایش تعداد کاربران اینترنت بیشتر مورد توجه قرار گرفته است.
نامههای الکترونیک را میتوان به دو نوع زیر تقسیمبندی کرد:
نامههای الکترونیک خواستهشده و هدف گیری شده : دراین حالت مشتریان با مراجعه با پایگاه اینترنتی شرکت ، فرم مخصوصی را که بیانگر مشخصات و همچنین نوع خواستهها و ترجیحات انان است را پر کرده و نشانی الکترونیک خود را وارد میکنند بعد شرکت نامههای الکترونیک که حاوی تبلیغات اینترنتی متناسب با خواسته و سلیقه مشتریان است برای انان میفرستد . هر زمان هم که مشتری نخواهد چنین نامههایی دریافت کند شرکت از فرستادن انها خودداری میورزد. در این روش خود مشتریان خواهان دریافت چنین نامههایی میباشند و اینکه نامهها دربردارنده پیامهای تبلیغاتی باشند که مطابق با نیازها و خواست دریافتکنندگان انها باشند .
نامههای الکترونیک ناخواسته : این نامه ها بدون اجازه کاربران ارسال می شود و کاربران خواهان دریافت چنین نامههای نیستند. دراین روش با بهره گرفتن از نرمافزارهای خاص که میتوانند نشانیهای الکترونیک را از اینترنت جمعاوری کنند و یا ازطریق شرکتهای بازاریابی که دارای بانکی از نشانیهای الکترونیک هستند اقدام به فرستادن نامههای الکترونیکی به افراد می کنند. تبلیغات از طریق پست الکترونیک پراستفادهترین سرویس اینترنت است و بقدری کار با ان کمهزینه و سهل است که تمام شرکتهای جهان برای انکه براحتی در دسترس مشتریان خود باشند می توانند آن را بکار گیرند و نکته قابل توجه این است که یک از پراستفاده ترین روش های تبلیغات در اینترنت استفاده از پست الکترونیک است. این روش بسیار مقرون به صرفه ، انعطافپذیر ، هدفمند و کاملا قابل بررسی و پیگیری بوده و مهمتر اینکه در صورت اجرای صحیح بسیار منفعت اور میباشد.
مهمترین کاربرد E-mail ، استفاده از ان برای بازاریابی یکبهیک است. Email های شخصیسازی شده میتواند با هر نفر متناسب با خصوصیات ، علایق و نیازهای او گفتگو و رابطه های پایدار با مشتری برقرار کرد و تعداد ملاقاتهای او از سایت و همچنین خرید محصولات را افزایش داد. بازاریاب هر چه راجع به مشتری اطلاعات بیشتر کسب کند به همان نسبت راحتتر میتواند مطابق شرایط و نیازهای وی حرکت کند.
نرخ بازگشت سرمایهگذاری درEmail نسبت به دیگر کانالهای بازاریابی الکترونیکی بالاتر میباشد ، Emailها میتوانند فایلهای صوتی، کلیپهای ویدئویی و لینکهایی را بههمراه داشته باشند. فواید بکارگیری Email در هزینه پایین و پوشش وسیع ان است ، برخی از شرکتها پایگاهی از ایمیلها را در اختیار دارند و پیامهای خود را به گروه های از پیش تعیین شده ارسال مینمایند .
البته باید توجه داشت که تبلیغات از طریق نامه الکترونیکی کار دشواری است زیرا تهیه فهرستی ایمیلها ، تصمیمگیری در مورد محتوی ایمیلها و اندازهگیری نتایج کار از جمله مواردی هستند که دقت زیادی را میطلبند . (فرزاد،1387،ص. 23-26)
مزایای تبلیغات از طریق پست الکترونیک
مزایای این روش تبلیغات عبارتند از :
هزینه های پایین
امکان هدفگیری دقیق مشتریان
اثربخشی بالا : میزان جواب دادن افراد به نامههای الکترونیک بالا است .
مدیریت آسان : طراحی و فرستادن نامههای الکترونیک و همچنین ارزیابی انها سادهتر است .
سایت مناسب
منظور از سایت بستری دیجیتالی که برای ارتباط متقابل با مشتریان بکار میرود. امروزه شبکه جهانی اینترنت را میتوان به پررفتوامدترین بزرگراه جهان و وبسایتها را به خیابانها و کوچههای ان تشبیه کرد .
پنج اصل در بازاریابی در وب عبارتند از :
قانون خیابان بست
قانون دادوستد
قانون اعتماد
قانون کشش و ارسال
قانون بازار خالی
قانون خیابانبست : یک سایت هرقدر که قوی و زیبا باشد مانند یک مغازه در انتهای یک خیابان بنبست است که کسی به سراغ ان نمیاید بنابراین روشهایی مانند انچه در زیر میاید برای جلب رضایت مشتری باید بکار گرفته شود :
تبلیغ ، نشان و پرچم شرکت ، چه بهحالت سنتی تبلیغ در مجلات و روزنامهها ، رادیو و تلویزیون و یا در سطح معابر یا مناطقی که بیشتر در انظار قرار دارند
قرار گرفتن در موتورهای جستوجوگر
ایجاد ارتباط با سازمانهای مرتبط با ص
نعت و ثبت نام در فهرستهای انها
جمعاوری ادرس مخاطبین بالقوه سایت و ارسال کاتالوگ یا روزنامه یا نمونه کالا یا خدمت ، کوپن و جایزه برای معرفی خود به آنها

دانلود پایان نامه
برای دانلود متن کامل پایان نامه ، مقاله ، تحقیق ، پروژه ، پروپوزال ،سمینار مقطع کارشناسی ، ارشد و دکتری در موضوعات مختلف با فرمت ورد می توانید به سایت  77u.ir  مراجعه نمایید
رشته مدیریت همه موضوعات و گرایش ها : صنعتی ، دولتی ، MBA ، مالی ، بازاریابی (تبلیغات – برند – مصرف کننده -مشتری ،نظام کیفیت فراگیر ، بازرگانی بین الملل ، صادرات و واردات ، اجرایی ، کارآفرینی ، بیمه ، تحول ، فناوری اطلاعات ، مدیریت دانش ،استراتژیک ، سیستم های اطلاعاتی ، مدیریت منابع انسانی و افزایش بهره وری کارکنان سازمان

در این سایت مجموعه بسیار بزرگی از مقالات و پایان نامه ها با منابع و ماخذ کامل درج شده که قسمتی از آنها به صورت رایگان و بقیه برای فروش و دانلود درج شده اند

ارائه خدمات عمومی و اطلاعرسانی ، از عواملی هستند که مراجعهکنندگان به سایت را افزایش میدهند .
قانون دادوستد :یکی از روش های موسوم و قدیمی برای باز کردن راه مردم جهت خرید و بازدید از یک نمایشگاه یا فروشگاه ،دادن جایزه ، قرعهکشی ، یادگاری و بطورکلی هدایای تبلیغاتی است .
قانون اعتماد : جلب اعتماد مهمترین عامل ایجاد یک دادوستد خوب است .شهرت و داشتن نام تجاری خوب ، ذهنیتها را به سرعت مثبت میسازد. دلیل عدم اعتماد مردم به سایتها این احساس است که انها وجود ندارند (مجازی هستند ) و وابسته به الکترون و برق هستند ، اما اگر شما ادرسهای فیزیکی و محل دفاتر نمایندگی وقتی عکس خود را به همراه اطلاعات لازم برای دسترسی مستقیم در سایت خود ذکر کنید ، سایتها دیگر مجازی کامل نیستند.
قانون کشش و ارسال : در تجارت هزینه جذب مشتری بسیار زیاد میباشد و تجارت الکترونیک با توجه به موفقیت سایت در جلب توجه و راهنمایی مخاطب در جهت رفع نیازهای او ، ازاین قاعده مستثنی نیست لذا وقتی مراجعهکنندهای برای اولین بار به یک سایت مراجعه میکند ، سایت مزبور دیگر اورا رها نمیکند و مرتبا با ارسال اطلاعات نامههای الکترونیک در او کششی ایجاد میکنند تا مجددا با سایت تماس برقرار کند.
قانون بازار خالی : بازار تمام کالاها در جهان دستهبندی شده و یک شرکت در وهله اول نمیتواند بهراحتی در مقابل نمونه های بزرگی مانند امازون و والمارت قد علم کند .
بنرها
بنر یک تصویر گرافیکی کوچک و مستطیلی که به یک پایگاه اینترنتی دیگر متصل میباشد. بنرها اولین شکل از بازاریابی بودند که بطور گسترده در اینترنت مورد استفاده قرار گرفتند و امروز از معروفترین و پرکارترین روش های تبلیغات به شمار می ایند .کاربر با کلیک کردن بر روی انها به صفحه ای منتقل میشود که توضیحات بیشتری در مورد ان موضوع به او میدهد و یا مستقیما به پایگاه اینترنتی شرکتی که موضوع مذکور را طراحی کرده منتقل میگردد. بنرها دارای انواع مختلف هستند که عبارتند از:
الف . بنرهای ثابت: قبلا این نوع بنرها کمتر مورد استفاده قرار می گرفت ،اخیراً تحقیقات نشان داده است که بعضی از کاربران این نوع از بنرها را ترجیح می دهند و به همین دلیل اخیرا استفاده از انها افزایش یافته است. این بنرها دربر دارنده تصاویر و متونی هستند که ثابت بوده و حرکت نمیکنند.
ب. بنرهای متحرک (انیمیشن) : این بنرها بعلت حجم زیاد و اندازه های بزرگ سرعت بارگذاری صفحات اینترنتی را کاهش می دهند. با بهره گرفتن از نرم افزارهای مخصوصی و از ترکیب چندین نوع بنر ثابت طراحی گردیده و دارای خاصیت تغییرپذیری هستند. با بهره گرفتن از انها پیامهای تبلیغاتی پیچیده تری طراحی می شود و برای کاربران جالبترند و توجه انان را بیشتر به خود جلب میکنند.
پ.بنرهای تعاملی (دارای غنای رسانه ای) : در حقیقت بنرهای تعاملی نوع پیشرفته تری از بنرهای انیمیشنی بوده و دارای امکانات بیشتری هستند ، البته مشکلاتی که درمورد بنرهای متحرک گفته شد درمورد این بنرها نیز به نحو شدیدتری مطرح است با وجود این مشکلات و نیز با وجود هزینه بالاتر برای طراحی انها اثربخشی این نوع از دو نوع دیگر بیشتر است. از نرم افزارهایی مانند Flash برای طراحی آنها استفاده می شود.(همان منبع،ص. 15)
ویژگیهای پیام های تبلیغاتی در بنرها
تقریباً همان اصول حاکم برتدوین پیام تبلیغاتی در تدوین پیام در تبلیغات اینترنتی نیز حاکم است. ولی به دلیل برخی ویژگی های اینترنت، پیام تبلیغاتی در اینترنت (بسته به نوع هدف تبلیغاتی و نوع آگهی) خصوصیات دیگری نیز لازم دارد . به عنوان مثال در زیر برخی ویژگی های پیام تبلیغاتی در بنرها آمده است:
استفاده از انیمیشن: استفاده از انیمیشن باعث افزایش جذابیت بنر شده و ضمن جلب تعداد بیشتری از مخاطبان تا حد قابل توجهی افزایش نرخ کلیک بر روی بنر را موجب می شود .
استفاده از رنگهای روشن: استفاده از رنگهای آبی ، زرد و سبز در بنرها و آگهی های تبلیغاتی ، میزان کلیک را افزایش می دهد .
قرار دادن مزایایی برای کلیک بر روی بنر: برای این منظور می توان سوالی را در آگهی خود مطرح کرد که پاسخ سوال را مخاطب می باید با کلیک کردن روی بنر و در سایت مورد نظر بیابد . مثلاً آیا می خواهید ترافیک سایت شما افزایش یابد ؟
بین بنر و صفحه خاصی از سایت خود ارتباط برقرار کنید:زمانی که افراد روی یک بنر کلیک می کنند انتظار دارند به صفحه خاصی که اطلاعات بیشتری راجع به آن آگهی دارد راهنمایی شوند . لذا باید آگهی خود را به صفحه ای که اطلاعات تکمیلی در آن قرار داده شده است پیوند دهیم .
آگهی خود را به طور مرتب تغییر دهید: تحقیقات نشان می دهد معمولاً آگهی ها پس از دو هفته میزان کلیک خود را به طور قابل ملاحظه ای از دست می دهند .
اندازه فایل: فایل های کوچکتر برای انتشار مناسب تر هستند . چرا که این فایل ها قبل از فایل های سنگین تر نمایش داده می شوند و به این ترتیب از شانس بیشتری برای مشاهده شدن بهره مند می شوند .
استفاده از فونت هایی که مخاطبان هدف قادر به خواندن آن باشند: از فونت هایی استفاده شود که مخاطبان قادر به خواندن آن باشند . این امر در خصوص فونت های فارسی از اهمیت بیشتری برخوردار است.
استفاده از اندازه های استاندارد: استفاده از اندازه های استاندارد بنر می تواند امکان تبادل بنر را برای سفارش دهنده بنر فراهم آورد.
موتورهای جستجوگر
پایگاه های اینترنتی که کاربران میتوانند از آنها برای جستجوی مطالب د
ر اینترنت استفاده کنند. این موتورها، بعد از آن که کاربر موضوع مورد جستجوی خود را در فرم جستجو وارد می کند، لیستی از پایگاه های اینترنتی که در بردارنده ی موضوع جستجو شده کاربر هستند برای او جمع آوری می کند. مکانیسم عمل موتورهای جستجو به دو روش انجام می شود:
این پایگاه ها با بهره گرفتن از برنامه های نرم افزاری خاص که به طور خودکار اینترنت را جستجو می کنند که اینترنت را بطور روزانه جستجو کرده و بانک اطلاعاتی خود را به روز می کنند و معمولا این امکان به دارندگان پایگاه های اینترنتی داده می شود که مشخصات خود را به بانک اطلاعاتشان اضافه کنند.

تعداد دیگری از پایگاه ها با بهره گرفتن از روش های دستی، پایگاه های موجود در اینترنت را مورد بررسی قرار داده و بعد از ارزیابی هر یک را در دسته بندی های خاص در بانک اطلاعات خود که از قبل طراحی کرده اند، قرار می دهند. این پایگاه ها نیز همانند دسته اول، به دارندگان پایگاه های اینترنتی این امکان را می دهند تا مشخصات پایگاه خود را به بانک اطلاعات آنها اضافه کنند. البته این دسته از موتورهای جستجو قبل از اضافه کردن، پایگاه اینترنتی را ارزیابی کرده و در صورت تائید، آن را به بانک اطلاعاتی خود اضافه میکنند.
نحوه ارزیابی از طریق دو دوسته ی مذکور از موتورهای جستجو می تواند به دو صورت زیر باشد:
روش مجانی: موتورهای جستجو معمولا پایگاه های اینترنتی را طبق کلیدواژه هایی که صاحبان آنها برایشان در نظر گرفته و آنها را براساس این کلمات ثبت کرده اند جستجو می کنند و هنگامی که کاربری کلمه ای را وارد فرم مخصوص جستجو می کند، موتورهای جستجو به بانک اطلاعاتی خود رجوع کرده و لیستی از تمام پایگاههایی که تحت همان عنوان دستهبندی شدهاند را برای کاربر نمایش میدهند، و به این دلیل انتخاب کلید واژههای مناسب برای پایگاه اینترنتی میتواند شانس امدن نام پایگاه اینترنتی در رتبه های اول لیستی که به کاربر نشان داده میشود را بالا میبرد.
روش پولی : دراین روش شرکتها میتوانند در ازای پرداخت مبالغی به موتورهای جستوجو از آنان بخواهند تا درصورت جستجوی کلید واژهی خاصی توسط کاربر ، پایگاه اینترنتی انها و یا بنر شرکت در لیست نشان داده شده به کاربر قرار گیرد. ( گرامی، 1382)
بسیاری از موتورهای جستوجو این امکان را به شرکت ما میدهند تا ادرس وبسایت خود را بطور رایگان در فهرست خود ثبت نمایند و از ان پس ادرس وبسایت انها براساس کلمات کلیدی و موضوع بطور خودکار در نتایج جستوجوها ظاهر شوند.
قدرت موتورهای جستجوگر
ایده اصلی کار به این صورت است که شما کلمات کلیدی خود را انتخاب میکنید و در موتورهای جستجویی مانند MSN یا Google جستجو میکنید . هنگامی که کاربران آن کلمات را برای جستجو وارد کنند سایت شما در صفحات حاصل از نتایج جستجو به نمایش گذاشته میشود و مشتریان را به سایت شما هدایت خواهد کرد . در موتورهای جستجویی که از روش پرداخت بهازای هر کلیک استفاده میکنند ، تنها هنگامی از شما پول دریافت میشود که کاربری روی نام سایت شما کلیک کند و به آن وارد شود . حداقل میزان این پرداختها به کلمات انتخاب شده توسط شما بستگی دارد . ضمنا هر چه پیشنهاد شما برای پرداخت در مقایسه با رقبا بالاتر باشد ،رتبه بالاتری در صفحه نتایج کسب خواهید کرد . باید سعی کنید که رقبای خود را پشت سر بگذارید و مشتریانی که بهدنبال محصولات شما هستند را جذب کنید.
تبلیغات ویروسی
تبلیغات ویروسی هر استراتژی است که افراد را به انتقال پیام بازاریابی به دیگران تشویق میکند . که از طریق انها اشخاص تشویق به ارسال پیامهای بازاریابی به یکدیگر شده و یک پتانسیل قوی را برای رشد سریع پیامهای نمایشی و تاثیر و نفوذ انها ایجاد مینماید . این استراتژیها به سرعت تبلیغات را انتشار داده و بهصورت انفجاری پیامهای تبلیغی را مانند ویروس به میلیونها نفر انتقال میدهد . درحقیقت دراین روش سازمان با تشویق مراجعین به ارسال پیام به

دیدگاهتان را بنویسید