رکوردهای درگ ایران در آخرین مسابقه شکسته شد

جمعه هفته گذشته بود که رقابتای درگ مسابقات کشوری به عنوان آخرین مسابقه سال ۹۶ در باند جنوبی فرودگاه امام خمینی برگزار شد. این مسابقات واسه اولین بار در این باند فرودگاهی برگزار می شد و از اون جا که در کشورمون تا حالا واسه این رشته بسیار پر طرفدار پیستی ساخته نشده، درزمان این چند سال رقابتای درگ در مکانای مختلفی برگزار شده.

در چند رقابت گذشته تماشاگر برگزاری این رقابت در پیست اتومبیل رانی آزادی بودیم که به دلیل راه کوتاه رقابت (تنها ۲۰۰ متر) نمیشه اسم اونو یه رقابت درگ ۴۰۷ متری نام گذاری کرد. در هر صورت در این مسابقه تماشاگر حضور رقابتای بسیار نزدیکی بودیم که در دو کلاس رکورد کشوری جابجا شد که نشون دهنده سطح بسیار بالای این رقابت به نسبت رقابتای گذشته بوده.

از اونجایی که خودروهای تجهیز شده مخصوص درگ بیشترین فشار رو تحمل می کنن و با در نظر گرفتن همه کمبودها و کمبودا، تماشاگر این مسئله هستیم که تعداد خرابی عموما در این مسابقات بالا هستش.

در هر صورت در کلاس ۴ سیلندر تنفس طبیعی (اتمسفریک) که خودروها تنها مجاز به به کار گیری یه موتور ۴ سیلندر بدون به کار گیری هرگونه پرخوران مثل توربوشارژر و سوپرشارژر هستن، تماشاگر شکستن رکورد این کلاس به وسیله هوندا سیویک به رانندگی نیما نظری نیا بودیم.

هرچند در رقابتای درگ زمان عکس العمل هم به زمان کلی خودرو هم اضافه می شه و به خاطر همین در این کلاس علیرضا امام قلی پور با خودروی پژو ۲۰۵ خود تونست قهرمون این کلاس شه.

هوندا سیویک مورد اشاره در کلاس آزاد با راننده سبک وزن تر تونست حتی رکورد بهتری هم ثبت کنه که نشون دهنده اهمیت بسیار بالای وزن در مسابقات درگه.

این خودرو یه سیویک هاچبک مدل ۱۹۹۲ بوده و در زیر کاپوت اون موتور آکورا (زیر مجموعه شرکت هوندا) TSX با کد K24 قرار داره. این موتور در سیستم سر سیلندر پورت پولیش شده و سوپاپ و پیستون و شاتون اون فابریک هستن. در دیگه بخشا تماشاگر استفاده گسترده از قطعات افترمارکت هستیم تا موتور خودرو توانایی تحمل فشار خیلی بالایی که در روز مسابقه رو تحمل می کنه داشته باشه.

حجم این موتور هم برابر ۲٫۴ لیتره و بین سالای ۲۰۰۱ تا ۲۰۱۲ به وسیله شرکت هوندا تولید شده و روی هوندا CR-V، آکورد، المنت و اودیسه قرار گرفته.

این موتور روی دستگاه داینو ۲۷۰ اسب بخار قدرت و ۲۷۰ نیوتن متر گشتاور روی چرخا تولید می کنه که از اون به عنوان قوی ترین خودروی ۴ سیلندر تنفس طبیعی در مسابقات درگ یاد می شه.

در کلاس آزاد هم خودروی بسیار مشهور میتسوبیشی لنسر EVO برنارد عیوضی که در روز مسابقه با رانندگی ابوالفضل مرادی که تیونر همین خودروه، تونست رتبه اول این کلاس رو بدست آورد.

در ادامه برنارد عیوضی با قرار گرفتن پشت فرمون اتومبیلش تونست رکورد ایران رو جا به جا کنه و با ثبت زمان ۱۰٫۳ ثانیه آمادگی بالای خود و اتومبیلش رو نشون بده.

در این کلاس محسن فرهمند با بی ام و E36 قرمز رنگ معروف خود که به کلی واسه رقابتای درگ تجهیز شده به دلیل مشکل فنی نتونست زمان مناسبی رو ثبت کنه. اما در سال جدید باید منتظر ثبت تایمای بسیار خوبی از طرف اون باشیم.

در آخر می تونین یافته های کلاسای جور واجور رو ببینین.

? کلاس ۴ سیلندر اتمسفر

۱-علیرضا امامقلی پور اصفهان

۲-نیما نظری نیا تهران

۳- حسام شیرازی تک اصفهان

? کلاس ۴ سیلندر توربو

۱- محمد جامعی زاده خوزستان

۲- محمدرضا آریایی مهر خوزستان

۳-ابوالفضل مرادی تهران

? کلاس ۲۰۶

۱-محمد نوذری فارس

۲- محمدرضا رضازاده اصفهان

۳- میثم رخشان خوزستان

? کلاس ۶و۸ سیلندر

۱- سروسامون خنجری خوزستان

۲- عطا ماجد تهران

۳- امیر ضیایی خوزستان

? کلاس آزاد

۱- ابوالفضل مرادی تهران

۲- سروسامون خنجری خوزستان

۳- شهریار کریمی خوزستان

عکسا از: یاشار همتی، بهنام توفیقی

                                                    .

edame

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

بررسی کتاپ؛ اپلیکیشنی برای امانت آنلاین کتاب های الکترونیکی

چ آبان ۲۲ , ۱۳۹۸
این روزا فروشگاه های آنلاین کتاب گزینه ای به غیر از خرید محصول پیش پای کاربر نمی ذارن. این یعنی واسه خوندن حتی یه پاراگراف از کتابی خاص، ناچار به پرداخت هزینه کامل واسه خرید اون هستین وگرنه باید قید این کار رو بزنین. اما حالا خوبیش اینه سرویسایی هم […]