تحقیقات اکتشافی یا Exploratory Research چیست؟

روشی ست که در کنار «» و «تحقیقات دلیل محور»، یکی از ۳ روش رایج تحقیق در تحقیقات بازاریابی می باشه. در این روش ما تلاش می کنیم تا واسه مشکلاتی که روشن و شفاف نیستن پاسخی پیدا کنیم.

در تحقیقات کشف، به این موضوع می پردازیم که ریشه اصلی یه سری رفتارها و بازخوردها از طرف جامعه هدف چیه؟

بدین منظور بیشتر نیاز به تحلیل های روان شناسانه و جامعه شناسانه داریم. این تحقیقات با هدف پیدا کردن راه حل یه مسئله و واسه جواب به چگونگی اون، با به کار گیری ریشه یابی رفتار مخاطب، مورد استفاده قرار می گیرد.

مواردی که در تحقیقات کشف موشکافی می شه:

  • آشنایی با وضعیت کلی بازار
  • اندازه شناخته شدن یه برند
  • حس مردم نسبت به یه برند
  • حس مردم نسبت به جنسا یا خدمات برند
  • و…

تحقیقات کشف علاوه بر ، می تونه در مورد خیلی از بخش ها انجام گیرد و از این دید می توان اون رو جزو انعطاف پذیرترین و گسترده ترین روش های تحقیقات به حساب آورد.

  • Follow

ادمین

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

راهنمای خرید تجهیزات پزشکی ، تخت ماساژ و تخت پوست و زیبایی

ش آذر ۲۳ , ۱۳۹۸
تجهیزات پزشکی به هرگونه وسایل، تجهیزات، ابزار، لوازم، ماشین آلات، وسایل کاشتنی، مواد، معرف‌ها یا کالیبراتورهای آزمایشگاهی و نرم‌افزارها اطلاق می‌شود که توسط تولیدکننده برای انسان (به تنهایی یا در تلفیق با سایر وسایل) جهت حداقل یکی از اهداف زیر ارائه می‌گردد: تشخیص، پیشگیری، پایش، درمان یا کاهش بیماری تشخیص، پایش، […]