مهر ۴, ۱۳۹۹

بازسازی برند یا ریبرندینگ (Rebranding) چیست؟

خیلی از کارآفرینی ها و استارت آپ ها و مدیران با آشنایی خوبی دارن. پروسه سختی که نیاز داریم تا نام تجاری خود رو به یه برند (Brand) مطرح تبدیل کنیم، هویتش رو مشخص کنیم، دیدگاه مشتریانمان رو در موردش بسازیم و…

اما در این روند یه مشکل هست! همیشه همه چیز اون چیزی نمی شه که ما می خوایم و ممکنه این وسط، اتفاقاتی بیفته که تصور خیلی از مخاطبان مون رو نسبت به برندمون عوض کنه. حالا این تغییر تصور حتما یه تغییر تصور منفی نیس! ممکنه فقط اون چیزی نباشه که شما می خواهید.

بعضی وقتا وقت ها ممکنه مردم برند شما رو به عنوان یه برند کهنه و قدیمی بشناسن و نتونن روی شما حساب خاصی باز کنن (دردسری که گریبان گیر خیلی از بانک های ایرونی شده بود).

خبر خوب اینه که می تونیم بعضی از المان های مربوط به برندمون رو بازسازی و بازسازی کنیم. بعضی تصور ها رو تغییر بدیم، در خود تجدید نظر کنیم و…

ریبرندینگ، یعنی تغییر دادن ظاهر برندتون، و یا کلا حسی که مخاطبان نسبت به برندتون دارن، با هدف ایجاد فرق با رقبا.

ریبرندینگ (Rebranding) بانک ملت
تغییر لوگو در ریبرندینگ بانک ملت

تغییر لوگوی بعضی از برنده ها در پروسه ریبرندینگشان
تغییر لوگوی بعضی از برنده ها در پروسه ریبرندینگشان

  • المان های بازسازی در ریبرندینگ: شامل تغییر لوگو، تغییر بسته بندی، و کلا تغییر متریال های جور واجور بازاریابی، از کپی رایت بگیرین تا دکوراسیون دفاتر نمایندگی تون!
  • هدف از ریبرندینگ: نفوذ به درک مشتری از یه محصول، خدمت یا کلا یه برند، از طریق بازسازی دوباره برند به این صورت که درک جدید مشتری از برند ما به نیازش نزدیک تر باشه. درک مشتری از برندمون باید به گونه ای باشه که ما رو به عنوان یه برند به روز بشناسه، نه کهنه.
  • انجام ریبرندینگ: به مقاله «» مراجعه شه.

 

  • Follow