اختلالات خواب و روش درمان آن

براساس تحقیقات انجمن قلب امریکا، کاهش وزن در افراد گرفتار به چاقی یا اضافه وزن، مستقیما کیفیت اونا رو بهتر کنه.

محققان به این نتیجه رسیدن که کاهش وزن مخصوصا در ناحیه شکم از راه رژیم غذایی یا ورزش و یا هر دو این عوامل، موجب بهبود خیره کننده در کیفیت خواب افراد می شه. واقعا میشه گفت چاقی و بی خوابی رابطه مستقیمی دارن. این تحقیق به مدت ۶ ماه و روی ۷۷ فرد گرفتار به دیابت نوع دو انجام شد. همه شرکت کنندگان در این مطالعه چاق و یا دارای اضافه وزن بودن. این افراد تحت رژیم غذایی و تمرینات ورزشی منظم قرار گرفتن. اندازه چربی شکمی، شاخص توده بدن (BMI) و هم اینکه کیفیت خواب اونا در اول و انتهای مطالعه به دقت بررسی شد.

شکل های جور واجور مشکلات خواب از جمله آپنه موقع خواب (ایست تنفسی)، بی قراری موقع خواب، خواب زیاد، بی خوابی، خستگی روزانه و مصرف داروهای خواب آور خوراکی هم روش زوم شده شد.

در آخر مطالعه مشخص شد که کاهش وزن، کاهش شاخص توده بدن و از همه مهم تر کم شدن چربی دور شکم موجب رفع مشکلات خواب و بهبود کیفیت خواب می شه.

دانستنیایی درباره خواب دیدن

آروم سازی ذهن قبل از خواب

بازنشر خواب سیمرغ

ادمین

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

Next Post

اخلاق و بازاریابی

ج سپتامبر 20 , 2019
اخلاق و انسانیت نه فقط در زندگی عادی از اهمیت زیادی بر خورداره بلکه در تک تک مراحل شروع وانجام کسب وکار می تونه تضمین کننده موفقیت یه کسب وکار هم باشه و اگه بخوایم رو راست به این موضوع نگاه کنیم باید اعتراف کنیم که هممون از پیرمرد سوپری […]