تأثیر مواد غذایی در حافظه بیشتر

متابولیسم مغز تحت تأثیر مبادلات کلسیم و فسفر قرار دارد. پس مواد غذایی ما باید از مقادیر کافی از این دو عنصر برخوردار باشند. و اینجا است که در صورت بروز کمترین عارضه پزشک معالج متوجه جریان خواهد شد.

فسفر و کلسیم نقشی مهم دارند:

فراموش نکنید که رابطه­ی صحیحی بایستی بین کلسیم و فسفر وجود داشته باشد و برای ایجاد موازنه­ی بهتر ویتامین {د} را نیز نباید از یاد برد. پس برای غذا دادن به مغز و راه انداختن حافظه خوردن مواد غذایی زیر را توصیه می کنیم :

1- شیر: یکی از اصلی ترین غذاهای ضروری مغز بشمار می رود. اگر با مزاج سازگار نبود باید به صورت شیر خشک و همراه با غذاهای دیگر مصرف شود.

2- پنیر: مخصوص کسانی که با مزاجشان سازگار است به حد لازم سفارش می شود .

– جوانه­ی گندم: این ماده به عنوان یکی از غذاهای اصلی مغز به شمار می رود. از حیث فسفر و کلسیم و ویتامین ها و منیزیم این ماده در مواقع خستگی فکر یا اختلالات عاطفی و ضعف اعصاب بسیار مفید است .

4- ماهی: { ماهی زیاد چرب نخورید } در این ماده خوراکی به واسطه­ی مواد فسفری فراوان برای مغز بسیار نافع است .

5- تخم مرغ : در تخم مرغ مواد غذایی ارزنده و ممتاز به وفور یافت می­شود. به خصوص در زرده­ی تخم مرغ … یک اخطار مهم: در خوردن آن افراط نکیند .

6- بادام .. گردو .. فندق: به همان اندازه که این مواد کارخانه­ی مغز را فعال می کند به همان اندازه هم هضم آن دشوار است. و معده های ضعیف باید متوجه این مطلب مهم باشند. به خصوص شب ها.

این مطلب مشابه را هم بخوانید :   مهارتهای یادگیری سازمانی

7- توت فرنگی، موز و کیوی و توت سفید نیز دارای فسفر بودن که باعث تقویت حافظه می شوند